zondag 12 juli 2009

In het zonnetje: Willem van Ruth....

Een verslag van Yvon:

Het is zaterdagmorgen... thuis gaat de telefoon. Het is Ruth (een quiltvriendin), of ik Willem (haar man) even op zijn mobiel wil bellen..... Ik dus Willem bellen. Tijdens het boodschappen doen, was hij een quiltwinkel tegengekomen die opruiming had. Hij stond dus in de quiltwinkel te wachten op mijn telefoontje....

Of ik nog wat stof nodig heb voor dromenquilts......????? Voorzichtig terug: Hoe duur is de stof Willem? € 2,50 per meter, is het antwoord. € 2,50 de meter?????????????? Je bedoelt toch wel echte meters???????

Als blijkt dat ik het goed heb verstaan loopt Willem met mobiel aan het oor de winkel rond en somt op wat er allemaal voor die prijs te koop is. Fel roze, lichtblauwe, iets donkerder blauw, fel gestreept, panels..... te veel om op te noemen. Ik overleg met hem wat hij eventueel voor mij mee mag nemen en dat hij tot maximaal € 100,00 zal gaan. We spreken af dat hij me 's avonds even mailt wat de kosten zijn geweest.

Zeg nou zelf: € 2,50 per meter voor echte quiltstof is dus een spotprijs. En voor de dromenquilts is heel veel stof nodig........

Half drie op de zaterdag middag. Willem aan de telefoon. Hij vertelt dat hij met de armen vol rollen stof richting kassa is gelopen (79 meter stof!!!) en heeft gevraagd er een "leuk prijsje" van te maken omdat het voor het goede doel was........

Nou is 79 meter voor € 2,50 de meter al een "leuk prijsje" maar voor Willem niet "leuk" genoeg. En toen vertelde hij mij voor hoeveel geld hij die 79 meter had meegekregen.


VOOR 75 EURO!!!!!!!!!!

Willem je hebt de pluim van de maand verdiend!!!! Wat kunnen we daar veel dromenquilts van maken.......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten